2011년 10월 17일 월요일

Merits of Tool Bar at PTC sites

Merits of Tool Bar at PTC sites

 The tool bar is the long rectangular strip of about 1.5cm height we can see at the foremost upper part just below the tabs of the window of the internet or the similar systems. Usually here are the search tab, the real time notice tab and the other related and convenient  login tabs. As these tool bars are very useful, these are adopted by the powerful operators such as Google, Yahoo and Firefox in general.

 When it comes to the PTC sites, the importance of the tool bar cann't be too overemphasized. As we well know, PTC sites deliver 10 ~ 20 ads images for some minutes several times everyday. In other words, we need to browse the ads sites only for ten minutes at longest during all day to earn 3 cents or 150 cents. To do so, we have to enter the name of the PTC site into the search box and to click once or from time to time per day. Such an action is very of nuisance to most of us without a specific motivation. The appropriate option seems the bookmarking and many a surfer do it indeed. The bookmarking saves us the efforts to search the target sites a lot. Neverthless, it still leaves some problems behind. We choose the sites to bookmark very strictly to ourselves' standards at first. But looking at the bookmark column a little later, we find it is full with lots of sites and it's very difficult to pinpoint the wanted site. In addition, when we bookmark, we are apt to do so without scrutinizing the default presentation and such cautionless and hastened bookmarking causes problem of the  discernment, making the matter worse. In many a case, the default presentation doesn't reflect the suitable naming, namely the expression of the home page of the specified site. On the contrary and frequently, it reads the name of the site that advertises the sites in question or the pages other than the home ones even without the names of the site. To prevent such a confusion, we need to look into the default reading and to erase it and to enter the exact indication manually if necessary. As mentioned earlier, we are accustomed to bookmark speedly and to forget about it. And as the result, we have to
click various sites in the bookmarking list to search the target site. The writer would often had to spend over half an hour to browse the ads images of the PTC sites only for some minutes too. The inconveniences make the ordinary members to put off to visit the sites to see ads and eventually to obliterate to do so gradually.

 Such a mismatch between the steady necessity to pay a visit everyday and the tiny reward for it arouses massive inactive accounts at PTC sites. They have headache to solve the phenomena, putting the penalties such as the deletion of the account inactive for 1 month or the forfeit of the referrals' earning that is expected to be added otherwise, when the member omitted the ads viewing clicks the day before e.t.c. In spite of the pushes, the huge number of the account keep to remain dormant. I assume it might exceed one third or a half of the whole sign ups at worst.

 There appeared a great solution to the obstacle and this is the tool bar above mentioned. At the PTC site, the tool bar shows there be some ads to browse in the real time all day long and how much the members have earned without logging in on purpose. In reality, ClixSense let the members install the tool bar instantly after they join the program. The tenacity is the major factor of the great success in PTC jobs and the tool bar of ClixSense enables it much.
 
PTC(광고보고 돈버는) 사이트에 설치된 도구 막대(Tool Bar)가 가지는 장점

 도구 막대(Tool Bar)란 인터넷 또는 유사 운영 체제 화면에서 볼 수 있는 것으로, 화면 맨 위 쪽 탭 바 바로 아래에 자리잡고 있는 약 1.5cm 높이의 장방형 긴 막대를 말한다. 대개 이 막대에는 검색 탭, 실시간 알림 탭 기타 관련있고 편리한 로그인 탭 등이 표시되어 있다. 이러한 도구 막대는 매우 유용하기 때문에 통상 구글, 야후나 파이어폭스 등과 같은 힘 센 검색 사이트가 설치하고 있는 실정이다.

 PTC(광고보고 돈버는) 사이트에 관한 한, 이 도구 막대(Tool Bar)가 가지는 중요성은 아무리 강조해도 지나치지 않을 것이다. 잘 알다시피, PTC 사이트는 매일 수 회에 걸쳐 10개 내지 20개의 광고를 몇 분 간 보게 한다. 달리 말해 하루 3 센트 내지 150 센트를 벌려고 하루 종일 기다려 고작 10분 정도 광고를 보면 된다. 매일 하루 한 번 혹은 수시로 PTC 사이트 이름을 검색 상자에 입력하고 입력 키를 클릭해야 하는 것이다. 이런 행동은 특별한 동기가 없는 한 그 자체 매우 귀찮은 것이다. 그에 대한 적절한 대응책이 즐겨찾기에 그 사이트를 등록하는 것이고 또 실제로 많은 넷꾼들이 그렇게 하고 있다. 이러한 즐겨찾기 등록이 특정 사이트를 새로 검색하는 번거러움을 많이 덜어주기는 하지만 그래도 적지 않은 문제점이 여전히 남아 있다. 처음에는 나름대로 엄격한 기준을 정해 즐겨찾기 목록을 만들지만, 얼마 안 가 그 목록을 들여다 보면 어느 새 갖가지 사이트로 가득 차 있음을 보게 되고 목적 사이트를 찾는 데도 애를  먹게 된다. 게다가, 처음 즐겨찾기 목록에 등록하기 위해 즐겨찾기 등록 입력을 할 때  최초(default) 표시를 잘 살펴보지 않고 서둘러 입력해 버리는  바람에  나중에 찾기가 힘들어 지고 이런 습관은 사태를 더욱 악화시키게 마련이다. 많은 경우,  최초(default) 표기가 적당한 표시, 즉  어떤 특정 사이트의 홈 페이지라는 명시를 하지 못 하고 있다.  오히려 어떤 경우 그  특정 사이트를 광고하고 있는 사이트 명의가 표기되고 있거나  사이트  이름조차  없이  홈 페이지 아닌 다른 페이지 명의만 표시되는 경우가 비일비재하다.  이런 혼란을 막기 위해서는 입력에 앞서 최초(default) 표기를 꼼꼼히 살펴 보고  필요하다면 그  표기를 지우고  정확한 식별 표기를  새로 입력해야 하는 데, 앞에서 말했듯이 성급하게  즐겨찾기 입력을 하고  또 그  입력에  대해서는 금새 잊고 마는 데 익숙해 있다. 그 결과, 즐겨찾기 목록에서 특정 목표 사이트를 찾으려면 여러 개 사이트를 크릭해 보는 수고를 하게 된다.  필자 역시 단 몇 분 광고 화면을 클릭하고자  반 시간 이상을 헤매는 경험을 수시로 한 적이 많다. 이런 불편 때문에 광고 보기를 다음으로 미루고  그러다가 차츰 차즘  그  사이트를 잊어버리게 된다.

 PTC 사이트의 특성 상 매일 꾸준히 방문해야 되는 데 비해 그  보수가  턱없이 적은 점은  PTC 사이트의 많은 계정이 등록만 되어 있지 실제로는 휴면 계정이라는 사실로 나타나고 있다. 그 운영자들도  이런 난점을  해결하려고 골치를 썩이고 있는 데, 그 해결책이라는 것이 한 달 이상 활동이 없는 회원은 그 자격을 박탈한다든 지, 그  전 날 광고를 보지 않으면 하위 권유 회원의 광고 보기에 따른 하위 회원 활동 수당을 가산해 주지 않는 등의 제재를 가하는 것이다.  이런 독려에도 불구하고  막대한 숫자의 계정이 휴면 상태를 지속하고 있다.  필자의 추측으로는
3분의 1 이상, 최악의 경우 절반 이상이 그럴 것으로 짐작된다,

 이런 판국에 등장한 것이 이 글 모두에서 언급한 도구 상자(Tool Box)다. PTC 사이트에서는 하루 종일 실시간으로 볼 광고가 몇 개 남아 있다든지, 현재까지 얼마를 벌었다든지 따위를 일목요연하게  보여 주고 있기 때문에 일부러 그 사이트를 찾아 들어가는 헛수고를 피할 수 있다는 것이다.  실제 클릭센스는 이 도구 상자를 채택하여 그 회원이 가입하는 즉시 이를 다운받아 설치하게 하고 있다.  PTC 사업에서 큰 성공을 거두는 데 필요한 중요한 요소의 하나가 끈기인데  클릭센스의 도구 상자가  이 끈기를 유지하게 하는 데 상당한 기여를 하고 있는 셈이 된다.
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